Механізми захисту прав споживачів

Механізми захисту прав споживачів фінансових послуг

Фінансова компанія у своїй діяльності з надання послуг факторингу дотримується/виконує відповідні вимоги, передбачені чинним законодавством України стосовно захисту прав споживачів, зокрема, але не виключно, Законами України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг», «Про захист прав споживачів».

Закон України «Про захист прав споживачів» регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг різних форм власності, встановлює права споживачів, а також визначає механізм їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Згідно пунктів 17 та 22 статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів»:

  • послуга – діяльність виконавця з надання (передачі) споживачеві певного визначеного договором матеріального чи нематеріального блага, що здійснюється за індивідуальним замовленням споживача для задоволення його особистих потреб;
  • споживач – фізична особа, яка придбаває, замовляє, використовує або має намір придбати чи замовити продукцію для особистих потреб, безпосередньо не пов’язаних з підприємницькою діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.

Статтею 1-1 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що цей Закон регулює відносини між споживачами товарів (крім харчових продуктів, якщо інше прямо не встановлено цим Законом), робіт і послуг та виробниками і продавцями товарів, виконавцями робіт і надавачами послуг.

Відповідно до вимог частини 1 статті 215 Цивільного Кодексу України, підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою – третьою, п’ятою та шостою статті 203 Цивільного Кодексу України.

Згідно з приписами частини 1 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів№, продавець (виконавець, виробник) не повинен включати у договори із споживачем умови, які є несправедливими. Пунктами 4 та 7 частини 3 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів» до несправедливих умов договору віднесено:

  • надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від продавця (виконавця, виробника) у зв’язку з розірванням або невиконанням ним договору;
  • надання продавцю (виконавцю, виробнику) права не повертати кошти на оплату ненаданої продукції у разі розірвання договору з ініціативи продавця (виконавця, виробника).

Відповідно до частин 5 та 6 статті 18 Закону України «Про захист прав споживачів», якщо положення договору визнано несправедливим, включаючи ціну договору, таке положення може бути змінено або визнано недійсним. У разі коли зміна положення або визнання його недійсним зумовлює зміну інших положень договору, на вимогу споживача:

  • такі положення також підлягають зміні;
  • або договір може бути визнаним недійсним у цілому.

Фінансова компанія бере на себе зобов’язання не включати у Договори із споживачами згідно положення Закону України «Про захист прав споживачів» несправедливі умови.

З метою отримання необхідного захисту своїх прав та урегулювання спірних питань (у разі їх виникнення), споживачі фінансових послуг, що надаються Фінансовою компанією, мають право звертатись безпосередньо до Фінансової компанії.

Адреса, за якою приймаються скарги споживачів фінансових послуг: 03150, м. Київ, БЦ «Капітал», вул. Велика Васильківська, 77а, 5 поверх

Можливість та порядок позасудового розгляду скарг споживачів фінансових послуг

Скарги споживача фінансових послуг фінансової компанії в позасудовому порядку розглядаються в порядку передбаченому ЗУ «Про звернення громадян» за місцезнаходженням ТОВ «ФК «ПАРІС».

Споживач фінансових послуг може звернутися із скаргою для позасудового розгляду згідно законодавства до:

Національний Банк України
Звернення громадян
Для листування: вул. Інститутська, 9, м. Київ-8, 01601
Для подання письмових звернень громадян: вул. Інститутська, 11-б, м. Київ-8, 01601
Телефон: 0 800 505 240
Пн-Чт 9:00 – 18:00, Пт 9:00 – 16:45
Запис на особистий прийом: тел. 0 800 505 240
Громадська приймальня: вул. Інститутська, 12, кімн. 24. Розділ «Звернення громадян» офіційного інтернет представництва Національного банку України

Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) (департамент захисту споживачів)
місцезнаходження: вул. Некрасовська, 10/8, м. Київ, 04053,
телефон: (044) 279-12-70, факс (044) 279-48-83;
електронна пошта: head@consumer.gov.ua, zvernen@kiev.dpss.gov.ua;
веб-сайт: http://www.kiev.dpss.gov.ua.


Київської міської державної адміністрації
місцезнаходження: вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044,
часи прийому:пн – чт з 9:00 до 18:00, пт з 9:00 до 16:45, обідня перерва з 13:00 до 13:45;
телефон: (044) 205-73-37 (з міжміського), 15-51 (зі стаціонарного та мобільного), для або-нентів операторів мобільного зв'язку "Київстар", "Vodafone" та "lifecell" безкоштовно;
електронна пошта: zvernen@kmda.gov.ua;
веб-сайт: https://kyivcity.gov.ua.

Гарантійні фонди чи компенсаційні схеми, що застосовуються відповідно до законодавства

Законодавством не передбачено наявність гарантійних фондів чи компенсаційних схем при наданні фінансової послуги з факторингу та полуги надання коштів у позику, в тому числі і на умовах фінансового кредиту.

 
>